آیا راست است که گاهی وحی بر پیامبر قطع می شد و مشرکین پیامبر را مسخره می کردند که خدایش او را رها کرده و پیامبر محزون می شد تا جایی که قصد خودکشی داشت؟
خداوند در قران میفرمایند لا اکراه فی الدین اجباری در دین نیست ولی در ایه ای دیگر میفرمایند هرکس از اسلام روی برگرداند مرتد است و باید مجازات شود حال چطور این دو ایه را می توان باهم جمع کرد؟
نظر ابوعلی سینا درباره شراب: (جالب توجه کسانی که پورسینا را نمونه ی دانشمند مسلمان می نامند)
شراب سفید و رقیق برای کسانی که مزاج گرم دارند خوب است و سر درد نمی آورد و ممکن است بمناسبت رطوبت بخشی، سردرد ناشی از التهاب معده را از بین ببرد و یا سبک تر گرداند.شراب صاف شده همراه انگبین و نان نیز – بویژه اگر قبل از نوشیدن به مدت دو ساعت با هم آمیخته گردند-همان کار را انجام دهند.برای کسی که فربهی و نیرومندی آرزو می کند، شراب شیرین و غلیظ توصیه می شود، لیکن باید از بند آمدنها بر حذر باشد....."
منبع: قانون در طب/تالیف شیخ الرئیس ابن سینا/کتاب اول ابن القفطی/تاریخ الحکما/چاپ لایپزیک
حکم شرع درمورد کسانی که در گرفتاری ها و مشکلات از اولیا کمک می خواهند و آنان را به فریاد می خوانند
جواب: هر شخصی که از اولیاء بعد از مرگشان، یا در حال غیبتشان از آنان کمک بخواهد، مرتکب شرک اکبر شده است وباید توبه کند. الله تعالی می فرماید: « وَلا تَدْعُ مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لا يَنْفَعُكَ وَلا يَضُرُّكَ فَإِنْ فَعَلْتَ فَإِنَّكَ إِذًا مِنَ الظَّالِمِينَ (١٠٦)وَإِنْ يَمْسَسْكَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا كَاشِفَ لَهُ إِلا هُوَ وَإِنْ يُرِدْكَ بِخَيْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ يُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ (١٠٧) » [یونس:106-107]
( و به جای الله کسی یا چیزی را پرستش مکن و به فریاد مخوان که به تو نه سودی می رساند ونه زیانی. اگر چنین کنی از ستم کاران ومشرکان خواهی شد. اگر الله تعالی به تو زیانی برساند، هیچ کس جز او نمی تواند فضل و لطف او را از تو برگرداند. الله تعالی فضل و لطف خود را شامل هر کس از بندگانش که بخواهد می کند و او دارای مغفرت و مهر فراوان است).
چرا در اسلام مرتد باید کشته شود ، فرض کنیم یک نفر تحقیق کرده است و به این نتیجه رسیده است که حق با مسیحیت یا یهود یا هر دین دیگری است حالا تحقیقش اشتباه بوده یا نه کاری نداریم بالاخره خودش یقین دارد ، این بی رحمی است که اسلام می گوید او را بکشید.
درمورد حضرت خدیجه هنگام ازدواج باپیامبر دوقول شنیده شده یکی اینکه ایشون قبل از پیامبر با کسی ازدواج نکرده بود و پیامبر اولین همسر اوبود،دوم اینکه گفته میشه قبل ازپیامبر دوبار ازدواج کرده بود .قول صحیح کدام قول است؟
آيا بر امام حسين عليه السلام لازم نبود كه از اولي الامر زمان خود (يزيد) اطاعت كند؟ مي گويند: بر امام حسين عليه السلام لازم بود از اولي الامر خود اطاعت كند؛ زيرا عمر ميگويد:فَاَطِعْ الاِمامَ وَانْ كانَ عَبداً حَبشّياً اِنْ ضَربَك فَاصْبِر وَ اِن اَمرَك بِاَمرٍ فَاصْبر وَ انْ حَرَمك فَاصْبِر وَ انْ ظَلمَك فَاصْبِر وَاِنْ اَمرَك بِامرٍ يَنْقُص دينَك فَقل: سمَعٍ وَطاعة، دَمي دونَ دِيني. از امامت اطاعت كن، هر چند غلام حبشي باشد. اگر تو را زد، صبر كن و اگر به تو فرمان به انجام كاري داد، صبر نما (انجام بده). اگر تو را از حقوقت محروم كرد، صبر كن و اگر
به تو ظلم كرد، باز صبر كن و اگر تو را به چيزي دستور داد كه سبب خدشه در دينت ميشود، اطاعت كن و بگو به روي چشم، خونم فداي دينم باد.
در روایتی آمده است «کسی به حضرت علی کنیزی هدیه داد. روزی حضرت زهرا وارد منزل شد و مشاهده کرد که علی سر بر پای کنیز گذاشته و خوابیده است. حضرت زهرا به نشانه اعتراض پیش پیامبر اکرم رفتند که جبرئیل نازل شد و گفت: حضرت فاطمه حق ندارد که اعتراض کند و باید برگردد»آیا چنین رفتاری از حضرت زهرا که دارای عصمت بوده اند صحیح است.
احمد الحسن بصری مدعی است که او همان یمانی موعود است و همه باید از او تبعیت کنند !وقتی می گوییم که در روایات آمده است که خروج یمانی و سفیانی همزمان است و هنوز سفیانی خروج نکرده تا یمانی بیاید می گویند که یمانی فعلا در حال جمع کردن نیرو است و هنوز خروج نکرده است !پاسخ چیست!
آیا میدانید :اخوندها معاف ازسربازی هستند . ایا میدانید : اخوندها قاضی میشوند ،در اداره ها استخدام میشوند ،در وزارت ارشاد ،گمرک و...کار میکنند اما هیچ اخوندی در کارخانه کار نمیکند کمی فکر کنید ایا تاکنون اخوند رادر کارخانه به عنوان کارگر دیده اید ایا میدانید : نیروی انتظامی حق دستگیری اخوند را ندارد حتی اگر مجرم باشد. ایا تا کنون دیده اید : اخوندها پیاده به کربلا بروند واقعا دیده ای .اما ما دیده ایم سال گذشته مردم عوام پیاده به کربلا رفته اند .
ایا تا کنون دیده اید : اخوندی برای شفا فرزندش یا خودش را به امام زاده یا صحن امام رضا زنجیر کند.آیا تا به حال دیده اید اخوندی نذزی دهد؟آیا اینها دکان نیست؟
مگه رهبری هشت رئیس جمهور و ۳۰ سال رهبر نبوده است؟ مگه فقیه نیست و فقیه نباید تو همه مسائل اقتصادی صاحب نظر باشد؟ پس چطور در قضیه بنزین گفت من در این خصوص کارشناس نیستم؟
چطور ما مسلمانان نماز میخوانيم ولی بارانش در غـرب و سرزمینهای اروپایی میبارد !؟
علامه طباطبایی فرمود :
با توجه به آيۀ [وَلَو اَنَّ اَهل القُری] آنچه موجب نزول باران و رحمت می شود « رعايت حقوق شهروندان » است نه رعایت حقوق الهی ! ڪه این حقوق نیز در غـرب و اروپـا بهتر و بيشتر از سرزمینهای اسلامی رعايت ميشود .
گفته شده که هدف آفرينش انسان ها اينه که امتحان بشن.
سوال من اينه که اگر من موجودي رو به اجبار خلقش کنم و به اجبار اون رو با انواع سختي ها و مصيبت ها و خوشی ها امتحان کنم؟
پاسخ:
یکی از هدف هایی که برای آفرینش انسان گفته شده امتحان است اما این هدف هدف نهایی از خلقت انسان نیست .
هدف اصلی رسیدن انسان به کمال و رحمت واسعه الهی و قرب به پروردگار است و اگر امتحان و عبادت و .. هم بیان می شود برای همین هدف است.
خدا چون انسان را دوست دارد و رحمت واسعه دارد می خواهد که این انسان (که امکان وجود یافتن داشته ) را خلق کند تا او به کمال رسیده و به قرب خودش که بالا ترین درجه های وجود امکانی است واصل کند و اگر امتحان و ابتلایی هم در میان است برای این است .
مثالی می زنم پدری کودک خود را به مدرسه می فرستد این کودک دائم باید درس بخواند و امتحان بدهد شایداین کودک در ابتدا با خود فکر کند که پدر در حق من ظلم کرده چرا که اصلا من نمی خواستم به مدرسه بیایم نمی خواستم صبح زود از خواب پا شوم امتحان بدهم تکلیف بنویسم و از همه بد تر این که اگر این کارها را انجام ندهم تنبیه شوم!
این کودک با فکر خام خود پدر را مقصر می کند اما پدر حکیم و مهربان خیر فرزندش را می خواهد و می خواهد او به کمال برسد.
1. هر موقع جنسی گرون میشد علما فتوا میدادن مردم نمیخریدن جنس ارزون می شد!
2. سود بانکی زیاد میشد علما فتوا می دادن سود وام های بانکی با همکاری مردم و آتش زدن اموال دولتی دوباره سودها به سرجاش بر می گشت.
3. بنزین گرون میشد علما فتوا
مردم آتیش
4. بیلیت اتوبوس گرون علما فتوا
مردم آتیش
5. توتون گرون علما فتوا
مردم ترک سیگار
6. قند گرون علما فتوا قند نجس
7. هر مشکلی که پیش می اومد
علما فتوا مردم یکپارچه عمل
الان چی شده که
صدای علما در نمییاد ؟
خدا عوض شده یا دین خدا ؟
اف بر علمای سر در برف کرده
دومین دلیل اینکه مردم متحد نیستن !
آقا 30 روز مرغ نخور ! نمی میری !
اگه نشد کیلویی 2000 تومان
ایرانی نیستی کپی نکنی !
قدرت و یکپارچگی مردم
بدون هیاهو و اختشاش
فقط نخر
✅✅ #پاسخ شایعه:
1. امثال نویسنده شبهه تنها زمانی از مراجع سخن گفته و استناد میکنند که بخواهند به ایشان حمله کنند ! و در شئون زندگی خود نیز کاری با فتاوای مراجع ندارند. لذا هنوز فرق بین #حکم و #فتوا را نمیدانند !
2. احکامی مانند تحریم تنباکو در امور #سیاسی صادر شده و می شود. به همین دلیل به آن «حکم» میگویند ، نه فتوا !
هر کس اهل بیت را دوست داشته باشد فقیر میشود (مَنْ أَحَبَّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ، فَلْيَسْتَعِدَّ لِلْفَقْرِ جِلْبَاباً) : هر کس ما اهل بیت را دوست بدارد پس باید فقر را چونان لباس رویین بپذیرد. (یعنی آماده انواع محرومیتها باشد)
پاسخ
بسیاری از درکهای ضعیف و یا حتی نادرست ما، به خاطر ترجمههای ضعیف و یا نادرست میباشد و سپس برداشتهای شخصی که هر کسی آن را به میل خود، به فحوا و مضمون حمل میکند! چنان که در هیچ کجای جملهی فوق نیامده که محبّ اهل بیت علیهم السلام حتماً فقیر میشود؛ و نیز در هیچ کجای جمله نیامده که باید فقر را چون لباس رویین بپذیرد! بلکه معنایش این است که «کسی ما اهل بیت را دوست بدارد، پس خود را برای پوشیدن لباسی از فقر آماده (مستعد) میسازد» و چون به جای واژه لباس، "جِلباب" آمده، گفتهاند که مقصود لباس رویین است؛ در حالی که معنای آن لباسی است که قسمتی یا تمام بدن را میپوشاند، مانند مقنعهای بلند و یا چادر، یا عبا و ... .