هدف از افرینش انسان

 شبهه

 
گفته شده که هدف آفرينش انسان ها اينه که امتحان بشن.
سوال من اينه که اگر من موجودي رو به اجبار خلقش کنم و به اجبار اون رو با انواع سختي ها و مصيبت ها و خوشی ها امتحان کنم؟
 
پاسخ:
 
یکی از هدف هایی که برای آفرینش انسان گفته شده امتحان است اما این هدف هدف نهایی از خلقت انسان نیست .
 
هدف اصلی رسیدن انسان به کمال و رحمت واسعه الهی و قرب به پروردگار است و اگر امتحان و عبادت و .. هم بیان می شود برای همین هدف است.
 
خدا چون انسان را دوست دارد و رحمت واسعه دارد می خواهد که این انسان (که امکان وجود یافتن داشته ) را خلق کند تا او به کمال رسیده و به قرب خودش که بالا ترین درجه های وجود امکانی است واصل کند و اگر امتحان و ابتلایی هم در میان است برای این است .
 
مثالی می زنم پدری کودک خود را به مدرسه می فرستد این کودک دائم باید درس بخواند و امتحان بدهد شایداین کودک در ابتدا با خود فکر کند که پدر در حق من ظلم کرده چرا که اصلا من نمی خواستم به مدرسه بیایم نمی خواستم صبح زود از خواب پا شوم امتحان بدهم تکلیف بنویسم و از همه بد تر این که اگر این کارها را انجام ندهم تنبیه شوم!
 
این کودک با فکر خام خود پدر را مقصر می کند اما پدر حکیم و مهربان خیر فرزندش را می خواهد و می خواهد او به کمال برسد.


:: برچسب‌ها: شبهه , هدف , افرینش , اجبار ,
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : صادق سرگزی
تاریخ : یک شنبه 3 آذر 1398
شایعات در مورد شیوه اعتراضات به گرانی بنزین

  اولا که خاموش کردن خودروها توسط چینی ها در اعتراض به گرون شدن بنزین دروغه.

 
 ثانیا تجمع اگه بخواد موثر باشه باید روبروی فرمانداری ها باشه نه وسط خیابون که باعث ترافیک و خشم بیشتر مردم بشه.
 
قطعا اینگونه دعوت ها صرفا با هدف شلوغ کردن فضا و شروع پروژه کشته سازی هست!
 
ثالثا تا حالا هیچ وقت با شلوغ کردن هیچ قیمتی پایین نیومده. 
 
 فعلا قضیه اینه که دولت میخواد فضا رو شلوغ کنه تا از آب گل الود به منافع خودش برسه.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : صادق سرگزی
تاریخ : دو شنبه 27 آبان 1398
شایعه ای مبنی بر اینکه زمان شاه بهتر بود

⛔️ متن شایعه

" چرا زمان شاه بهتر بود ؟ 

 

1. هر موقع جنسی گرون میشد علما فتوا میدادن مردم نمیخریدن جنس ارزون می شد! 

2. سود بانکی زیاد میشد علما فتوا می دادن سود وام های بانکی با همکاری مردم و آتش زدن اموال دولتی دوباره سودها به سرجاش بر می گشت. 

3. بنزین گرون میشد علما فتوا 

مردم آتیش 

4. بیلیت اتوبوس گرون علما فتوا 

مردم آتیش 

5. توتون گرون علما فتوا 

مردم ترک سیگار 

6. قند گرون علما فتوا قند نجس 

7. هر مشکلی که پیش می اومد 

علما فتوا مردم یکپارچه عمل 

 

 الان چی شده که 

صدای علما در نمییاد ؟ 

خدا عوض شده یا دین خدا ؟ 

 

اف بر علمای سر در برف کرده 

 

دومین دلیل اینکه مردم متحد نیستن ! 

 

آقا 30 روز مرغ نخور ! نمی میری ! 

اگه نشد کیلویی 2000 تومان 

 

ایرانی نیستی کپی نکنی ! 

 قدرت و یکپارچگی مردم 

بدون هیاهو و اختشاش

فقط نخر

 

 ✅✅ #پاسخ شایعه:

 

1. امثال نویسنده شبهه تنها زمانی از مراجع سخن گفته و استناد می‌کنند که بخواهند به ایشان حمله کنند ! و در شئون زندگی خود نیز کاری با فتاوای مراجع ندارند. لذا هنوز فرق بین #حکم و #فتوا را نمی‌دانند ! 

 

2. احکامی مانند تحریم تنباکو در امور #سیاسی صادر شده و می شود. به همین دلیل به آن «حکم» می‌گویند ، نه فتوا !


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
:: ادامه مطلب
نویسنده : صادق سرگزی
تاریخ : جمعه 24 آبان 1398
هرکس اهل بیت را دوست بدارد فقیر میشود!

هر کس اهل بیت را دوست داشته باشد فقیر می‌شود (مَنْ أَحَبَّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ، فَلْيَسْتَعِدَّ لِلْفَقْرِ جِلْبَاباً) : هر کس ما اهل بیت را دوست بدارد پس باید فقر را چونان لباس رویین بپذیرد. (یعنی آماده انواع محرومیت‌ها باشد)

پاسخ

بسیاری از درک‌های ضعیف و یا حتی نادرست ما، به خاطر ترجمه‌های ضعیف و یا نادرست می‌باشد و سپس برداشت‌های شخصی که هر کسی آن را به میل خود، به فحوا و مضمون حمل می‌کند! چنان که در هیچ کجای جمله‌ی فوق نیامده که محبّ اهل بیت علیهم السلام حتماً فقیر می‌شود؛ و نیز در هیچ کجای جمله نیامده که باید فقر را چون لباس رویین بپذیرد! بلکه معنایش این است که «کسی ما اهل بیت را دوست بدارد، پس خود را برای پوشیدن لباسی از فقر آماده (مستعد) می‌سازد» و چون به جای واژه لباس، "جِلباب" آمده، گفته‌اند که مقصود لباس رویین است؛ در حالی که معنای آن لباسی است که قسمتی یا تمام بدن را می‌پوشاند، مانند مقنعه‌ای بلند و یا چادر، یا عبا و ... .


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : صادق سرگزی
تاریخ : پنج شنبه 23 آبان 1398

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد